מה בין תשתיות לביטחון האישי

ריקי אפטר, מעיין צדיק, יקיר כהן, מירי פרידמן ורחלי הלפרין

מה בין תשתיות לביטחון האישי

ריקי אפטר, מעיין צדיק, יקיר כהן, מירי פרידמן ורחלי הלפרין

אלימות במשפחה היא תופעה רחבת היקף המשפיעה על אנשים רבים, בעיקר נשים וילדים, בכל רחבי העולם. היכולת להרגיש בטוחים בבית היא בסיסית, אך עבור קורבנות אלימות, הבית יכול להיות מקום של פחד ואיום מתמיד. מקרים של אלימות יכולים לכלול אלימות פיזית, נפשית, כלכלית, ומינית, וכל אחד מהם מצריך התערבות מהירה ואפקטיבית.

MalamKeeper
באמצעות פתרון חדשני , ניתן לזהות בזמן אמת מצבי סיכון. שימוש בטכנולוגיות זיהוי קול מאפשרות למערכת להבחין בין רעשים שונים ולזהות מצבי מצוקה. טכנולוגיות אלו משתלבות יחד עם עיבוד תמונה ממצלמות ייעודיות וטכנולוגיות תקשורת להתרעות בזמן אמת. כל המידע שנאסף מוצפן ומאובטח לשמירה על פרטיות המשתמשים.

המערכת עושה שימוש ברכיבי IOT- מצלמות חכמות המשלבות בינה מלאכותית לזיהוי דפוסים שמצביעים על מצבי סכנה, כמו תנועות חריגות או אלימות פיזית. בנוסף, טכנולוגיית זיהוי קול מאפשרת למערכת לזהות צעקות, בכי, או קריאות לעזרה. כאשר המערכת מזהה אירוע חשוד, היא שולחת התראות מיידיות לקרובי משפחה, שכנים, או גורמי אכיפת החוק, מה שמאפשר תגובה מהירה למצבי חירום.

איך זה עובד?

כיום, הבטיחות האישית והציבורית מקבלת דחיפה משמעותית באמצעות פתרונות של תשתית ניטור מתקדמת ואינטגרציות מותאמות אישית דרך API. הפלטפורמה מבוססת על תשתיות ענן, המספקת פתרונות אינטגרציה וניהול נתונים מרכזי.
לפיתרון מספר מאפיינים :

01

שילוב מידע מרובה מקורות:

ה- API מאפשר שילוב של מידע ממקורות שונים כגון מצלמות אבטחה, חיישנים ועוד, כדי ליצור תמונה מקיפה ומעמיקה יותר של הסיטואציה החשודה.

02

ניתוח נתונים מתקדם:

ה- API מאפשר ניתוח מתקדם של המידע המצטבר, כולל זיהוי דפוסים, תחזיות וזיהוי איומים פוטנציאליים.

03

תגובה מהירה ואוטומטית:

באמצעות ה-API ניתן ליצור תהליכים אוטומטיים לתגובה לאירועים בזמן אמת, כגון הפעלת אזעקות, פעולות ציוד כיבוי ועוד.

04

נגישות וניהול מרחוק:

המשתמשים יכולים לגשת למערכת ולנהל אותה מרחוק דרך אפליקציה ניידת, מה שמאפשר שליטה ובקרה גם כשהם מחוץ לבית.

05

תמיכה רגשית ואנושית:

המערכת יכולה לשלב פנייה מהירה /אוטומאטית למספר גורמים ביניהם תמיכה נפשית מקצועית-סיוע רגשי לקורבנות האלימות בזמן אמת.

יתרון נוסף של פיתרון זה הוא איסוף ראיות המערכת יכולה להקליט אירועים שמתרחשים בבית ולשמור את המידע לצורך ראיות משפטיות, דבר שמאוד חשוב במקרה של תביעות משפטיות הקשורות לאלימות במשפחה.

ברור שיש להתייחס לזוית הנוספת של ניטור קבוע ,למשל צילום שיכול להוות פגיעה בפרטיות- אך יש לכך פתרונות שכבר מיושמים כגון הזנת החומרים לקופסא שחורה ושימוש בהם רק במידה ואירע אירוע חריג ,אחרת הם נמחקים וכו’. זוהי סוגייה שבעת התקנת הפיתרון יש להתייחס לסוגיה ולבחור לה את הפיתרון המתאים.

לסיכום, הפתרון של MalamKeeper לביטחון אישי בבית מציע מערכת מקיפה וחדשנית שמאפשרת זיהוי מוקדם של מצבי סיכון, תגובה מהירה, ואיסוף ראיות חיוניות מבוסס מצלמות חכמות וסנסורים חכמים
נראה כמו פיתרון טוב למצב רע?
האקתון מיכל סלה למען ביטחון בבית – זה הפיתרון שבחר צוות מלםתים לפתח במסגרת האקתון מיכל סלה. הפיתרון פותח בשת”פ בין גורמים מאגף תשתיות ואנשי פיתוח מאגפים שונים.

מהפכת הניטור החכם

מלאו את הטופס , אישור יישלח בהודעה נפרדת לתיבת הדואר